Dat thuisgevoel komt op veel manieren terug binnen Eminent. Bewoners eten gezamenlijk, er worden af en toe barbecue- en thema-avonden georganiseerd en ook bij de lunch is er volop variatie. Van een vers soepje of eiergerecht tot een broodje met gerookte zalm of een haring.
“Het is tenslotte hun thuis. Als iemand gewend is om bij het eten een glas wijn te drinken, dan kijken we graag naar wat mogelijk is. We willen dat mensen kunnen blijven genieten van de dingen die voor hen belangrijk zijn.”
Hoewel koken de basis van zijn werk is, staat Remo niet alleen maar in de keuken. Hij maakt een praatje met bewoners, helpt soms mee in de tuin en betrekt bewoners waar mogelijk bij wat hij doet. “Dat maakt het werk juist zo waardevol. Je bent niet alleen bezig met eten maken. Je maakt echt deel uit van het huis.” En dat is precies waar het volgens hem om draait: aandacht, gezelligheid en genieten van gewone dingen. Want een maaltijd moet meer zijn dan voeding alleen.